陳情令 對話摘錄 第45-47集 The Untamed: Conversations EP45-47

第45集
26:21
思追:反正眾位前輩進去,也是要商議要事的,我進去了也沒什麼用。
Yuan: Those seniors are going to have an important meeting there. I'm not needed anyway. 

思追:我們繼續聊,剛剛我們聊到哪了?
Yuan: Let's continue our chatting. Where did we stop the chat?



第46集
39:06
藍湛:這片蓮塘,可有主人?
魏嬰:當然沒有。
Zhan: Does this lake belong to someone?
Ying: Of course not.

藍湛:聽說這一帶的蓮塘都是有主的。
魏嬰:含光君,你聽說的可真多啊!
Zhan: I heard that lakes here all have owners.
Ying: Hanguang Jun, you really hear much, don't you?



第47集
05:32
藍湛:有陣,鎮壓著東西。
Zhan: There is a magic circle suppressing something.

魏嬰:我就知道金光瑤不會輕易的把這個地址藏在秘室裡。這陣法可難破解?
Ying: I knew Jin Guangyao couldn't put the address in his hidden chamber for nothing.

魏嬰:這陣法可難破解?
藍湛:不易,需等晚上無人時破陣。
Ying: Can it be cracked?
Zhan: Not easily.  We need to wait till night when there's none.


chamber 室,房間;寢室;會場;會議廳


21:37
魏嬰:藍湛,其實你不用這樣的。當年⋯⋯總之,你不欠我什麼。
Ying: Lan Zhan, actually you don't have to do this. That year...... In a nutshell, you own me nothing.

藍湛:我並未覺得欠你。
魏嬰:那你剛才為什麼⋯⋯
藍湛:理應如此。
Zhan: I don't think I owe you.
Ying: So why did you do that?
Zhan: It's what I should do.



28:05
魏嬰:我命由我,不問凶吉。我命由我是不想死,不問凶吉是不怕死。懂了嗎?
Ying: My destiny is up to me and loss and gain don't concern me. "My destiny is up to me" means I don't want to die. "Loss and gain don't concern me" means I'm not afraid of death. Is that clear?


這個網誌中的熱門文章

板橋港仔嘴 信仰 港仔嘴福德宮

蚊帳大使 凱薩琳

Qutux niqan 泰雅族的共食