陳情令 對話摘錄 第38-42集 The Untamed: Conversations EP38-42

第38集
14:39
薛洋:仙友,都不問我是誰,又為什麼受這麼重的傷?
Yang: Why don't you ask who I am and how I was wounded like this?

星塵:既然你不說,我又何必問呢?
Xingchen: If you don't say it yourself, I don't have to ask. 

星塵:萍水相逢垂手相助而已,對我來說也不是什麼難事。
Xingchen: We met by chance. I'm just lending my hand. It's not quite difficult for me. 

星塵:待你傷癒之後就各奔東西了,換作是我的話,有許多事也不希望別人問起。
Xingchen: Once you recover, we shall depart. If it were me, I also have something I don't want to be asked about.



第39集
38:56
藍渙:這些年,世人對他頗有誤會,但是我這麼多年一直相信我親眼所見的,他不是那樣的人。
Zewu Jun: These years the world holds quite a few misconceptions about him. But, I trust what I have seen throughout all these years.


misconceptions 誤解;錯誤想法
throughout 遍及,遍布;貫穿,從頭到尾


第40集
2:22
思追:我並非是想給他開脫,只是建議,不清楚事情的來龍去脈之前,不要隨意下定論。
Yuan: I didn't want to justify his behaveior. I just suggest before knowing context of the matter, we should not pass judgment randomly.



justify 證明合法;辯解 KK[ˋdʒʌstə͵faɪ]
behavior 行為,舉止;態度
context 【語】上下文;文章脈絡;(事件的)來龍去脈,背景
randomly 任意地;隨便地;胡亂地


第41集
41:13
孟瑤:可是白日招待不週,諸位想在我這裡,再開一場夜宴嗎?
Yao: Did any imperfection of our service during the day trouble you? So you want to open another banquet in the night here?


banquet 宴會,盛宴;宴請,款待 KK[ˋbæŋkwɪt]

第42集
24:52
魏嬰:從前所有人都畏懼奉承我的時候,你是唯一一個駡我的人。
Ying: When everyone admired my power and wanted to flatter me, you're the only one who scolded me.

魏嬰:但是現在,所有人都巴不得我死,都恨我唾棄我的時候,你卻是唯一一個站在我身邊的人。
Ying: But right now, when everyone wants me to die and hates me, you're the only one standing by me.


admired 欽佩;欣賞
flatter 諂媚;奉承
scold 罵,責罵;嘮嘮叨叨地責備


31:43
藍渙:你又是如何判定一個人是否可信的呢?
Zewu Jun:Then how do you judge whether someone is credible or not?



這個網誌中的熱門文章

板橋港仔嘴 信仰 港仔嘴福德宮

蚊帳大使 凱薩琳

Qutux niqan 泰雅族的共食