陳情令 精彩二創 肩負使命者(群像曲) The Untamed: Wonderful Derivative Work - Man on a Mission (All Characters)

   原本想寫完一百篇關於《陳情令》的文章就改為討論別部劇。但看到這支二創作品後,又忍不住寫下這第一百零一篇。

  Originally, I want to changed to discuss other dramas after I wrote 100 articles about "The Untamed" . But saw this second creation let me wrote this 101th.


  這部MV的背景音樂,小小的改編Oh The Larceny (哦,盜竊案)組合於2017年發表的歌曲Man on a Mission (肩負使命者)。影像融合《陳情令》與《魔道祖師》的片段。重點是沒用任何對白且使用《陳情令》劇中的音效切合音樂重拍。是個非常用心製作的二創作品,讓我想好好推薦給大家品味。歌詞翻譯如下:

  The background music of this MV is a small adaptation of the song Man on a Mission released by Oh The Larceny in 2017. The video is a fusion of clips from "The Untamed" and "Mo Dao Zu Shi". The point is that no dialogue is used and the sound effects in the "The Untamed" play are suitable for the remake of the music. It is a second creation work made with great care, so I would like to recommend it to everyone. The lyrics are translated as follows:

Soles of my shoes are worn
我的鞋底磨損了

The knees on my jeans are torn
我牛仔褲的膝蓋破了

Sweat comin' through my shirt
汗水滲進我的襯衫

Keep pushin' even though it hurts
繼續推,即使它很痛

I'm chasing what I know is true
我在追求我知道是真的

There's nothing that I would not do
没有什麼是我不會做的

When everyone around me drops
當我周圍的每個人都倒下

I'm never gonna ever stop
我永遠不會停止

I won't waste another minute
我不會再浪費一分鍾

No I won't
不,我不會

I'm a man on a mission
我是一個肩負使命者

I'm a man on a mission
我是一個肩負使命者

I don't need no permission
我不需要任何許可

I'm a man on a mission (Take it up now, take it up now)

我是一個肩負使命者(現在就開始,現在就開始)

I ain't waiting and wishin' (Take it up now, take it up now)

我不是在等待和希望(現在就開始,現在就開始)

Oh I got that ambition (Take it up now, take it up)
哦,我有那個野心(現在就開始吧,接受吧)

I'm a man on a mission
我是一個肩負使命者

I won't wait another moment, I won't
我不會再等待另一個時機,我不會

I won't wait another moment, I won't
我不會再等待另一個時機,我不會

I won't wait another moment, I won't
我不會再等待另一個時機,我不會

I won't waste another minute
我不會再浪費一分鐘

No I won't
不,我不會

I'm a man on a mission
我是一個肩負使命者

I'm a man on a mission
我是一個肩負使命者

I don't need no permission
我不需要任何許可

I'm a man on a mission (Take it up now, take it up now)
我是一個肩負使命者(現在就開始,現在就開始)

I ain't waiting and wishin' (Take it up now, take it up now)
我不是在等待和希望(現在就開始,現在就開始)

Oh I got that ambition (Take it up now, take it up)
哦,我有那個野心(現在就開始吧,接受吧)

I'm a man on a mission
我是一個肩負使命者



Prev:Second Creation Works Based on Wei Ying and Lan Zhan as CP

原曲Original song:Man on a Mission (by Oh The Larceny) 肩負使命者(原唱:哦,盜竊案)

這個網誌中的熱門文章

板橋港仔嘴 信仰 港仔嘴福德宮

蚊帳大使 凱薩琳

Qutux niqan 泰雅族的共食