陳情令 字詞抄錄 第1集-3 The Untamed: Transcript of Words EP01-3


魏嬰:莫玄羽啊莫玄羽,我這死得好好的,你為什麼要救我?還用舍身咒。你這是有多大的深仔大恨啊!也是,夷陵老祖忘因負義,喪心病狂,多適合替別人報仇啊!一道疤一條命,如果他的仇人不死,這些傷疤就永遠不會癒合。還不如讓我死了算了。
Wei Ying:Mo Xuanyu. I have already died. Why you chose to save me at the cost of yourself. You really had a great hatred. Alright. As the Yiling Patriarch, I was a mad defector, who is perfect to revenge somebody. A scar represents a life. If I don't kill Mo Xuanyu's enemies, these scars will never heal. I wish I were still dead.

阿童:你你你
Tong:You...You...You...

魏嬰:我我我
Wei Ying:Me...me...me...

阿童:我什麼我?莫瘋子,誰讓你出來了?趕緊給我滾回去!
Tong:Me what? Crazy Mo. Who allowed you to get out? Get back inside now!

魏嬰:我,我是莫玄羽。
Wei Ying:I, I, I am the Mo Xuanyu?

阿童:你不是莫玄羽你是誰?我告訴你,別做那白日夢了,你就算飛上枝頭,也變不了鳳凰。誒!今天怎麼沒戴你那破面具啊?
Tong:Except Mo Xuanyu, who else are you? I have told you. Stop daydreaming. You are nobody, no matter how hard you try. Why don't you wear your weird mask today?



魏嬰:我...一直戴著面具啊?
Wei Ying:So...I always wear my mask?

阿童:誒,瘋子。趁你今天清醒,你倒跟我說說,蘭陵金氏到底把你怎麼了,去了什麼金麟台,回來怎麼變成這樣?不是塗粉就是戴面具。怎麼?見不得人了?
Tong:Psycho. Before you lose your mine again, tell me, what Jin clan of Lanling did to you? Why you either wore masks or powdered yourself after you returned from there? Are you too shameful to be seen?

魏嬰:那我是幾歲去的金麟台?
Wei Ying:How old was I when I went to the Jinglintai?

阿童:十三哪。你問這幹嘛?
Tong:Thirteen. Why did you ask?

魏嬰:沒什麼啊。我先走啦!
Ying:Nothing. I have to go now.

阿童:你去哪兒?我!你回來!我讓你跑!我!
Tong:Where are you going? You! Back! How dare you run away. I!

魏嬰:定!花生都沒有十六年前好吃了。
Ying:Still! The peanuts are not as tasty as they were sixteen years ago.

僕人:最近也不知道是什麼東西作惡,已經死了好多人了。夫人可算把你們盼來了。這邊請。
Servant:Something evil appeared lately and has caused many deaths. Madam can finally see you people. This way.

魏嬰:怎麼會這麼巧?莫玄羽剛把我救回來,姑蘇藍氏就來了。難道他也來了?
Ying:What a coincidence. Lan clan of Gusu come here just after Mo Xuanyu brought me back. Is he here too?





這個網誌中的熱門文章

板橋港仔嘴 信仰 港仔嘴福德宮

蚊帳大使 凱薩琳

Qutux niqan 泰雅族的共食