Sold Out 《無畏向前》


第一次聽到這首歌,是在欣賞 《陳情令》的二創,當時只覺得二創的創作者卡點能力強大到讓人五體投地:


再次聽到這首,是在欣賞 《飛狐外傳》苗人鳳的二創:


這次終於想把歌詞拿來好好研習,順便分享給大家時,發現網路上已經有好心人把這件事做完了;這真是件令人開心的事。

-----------------------------------------------------------

原唱Hawk Nelson(鷹尼爾森)是一支來自安大略省彼得伯勒的加拿大搖滾樂團。該樂團成立於 2000 年,主要的音樂類型為當代基督教音樂。

-----------------------------------------------------------

歌詞見下文或點擊連結看Google文件(可下載列印)

I ain't like no one you met before
我並不像你以前認識的人

I'm running for the front
When they're all running for the door
當人們都在找尋出口時我早已奔向未來

And I won't sit down won't back out
而我不會屈服或退卻

You can't ever shut me up
你甚至不能讓我掩蓋事實

'Cause I'm on a mission
因為我已肩負任務

And I won't quit now
且我不會輕言放棄

In a world full of followers
在一個充滿盲從者的世界

I'll be a leader
我將脫穎而出成為領導者

In a world full of doubters
在一個遍佈懷疑的世界裡

I'll be a believer
我依然堅定不移我的信仰

I'm stepping out without a hesitation
我毫不猶豫地踏出每一步

Because the battle's already been won
因為勝利的號角早已響起

I'm sold out
我已無法回頭

I'm no longer living
Just for myself
我已不再為自己而活

Running after Jesus
With my whole heart
我全心全意的跟隨著信仰

And now I'm ready to show
而我已準備好展示

I am sold out
我已奉獻所有

I'm sold out
我已無法回頭

With every single step that I take now
和我踏出的每一步

With every drop of blood
Left in my veins
與每滴在我血管奔騰的血液

I'm gonna be making it count
我將要讓一切實現

I am sold out
我勇往直前

This ain't just some temporary phase
這不僅僅只是暫時的

You can't face this kind of grace
你無法面對並接受這種恩惠

And leave the way you came
或背棄你一路走來的道路

This is permanent with intent
這永遠是註定的,無法改變

And there won't be no stopping it now
沒有什麼東西能夠阻擋它

I'm on a mission and it's heaven sent
我已接下天堂(上天)賦予的使命

In a world full of followers
在一個充滿盲從者的世界

I'll be a leader
我將脫穎而出成為領導者

In a world full of doubters
在一個遍佈懷疑的世界裡

I'll be a believer
我依然堅定不移我的信仰

I’m stepping out without a hesitation
我毫不猶豫地踏出每一步

'Cause my soul is like a stadium
因為我的靈魂廣闊無垠

I'm sold out
我已無法回頭

I'm no longer living
Just for myself
我已不再為自己而活

Running after Jesus
With my whole heart
我全心全意的跟隨著信仰

And now I'm ready to show
而我已準備好展示

I am sold out
我已奉獻所有

I'm sold out
我已無法回頭

With every single step that I take now
和我踏出的每一步

With every drop of blood
Left in my veins
與每滴在我血管奔騰的血液

I'm gonna be making it count
我將要讓一切實現

I am sold out
我勇往直前

No trials coming against me
沒有任何考驗

Could put a dent in my passion
能夠澆熄我的熱情

They're just an opportunity
他們只是一個契機

To put my faith into action
好讓我貫徹我的信念於實際

In a world full of followers
在一個充滿盲從者的世界

I'll be a leader
我將脫穎而出成為領導者

In a world full of doubters
在一個遍佈懷疑的世界裡

I'll be a believer
我依然堅定不移我的信仰

I'm stepping out without a hesitation
我毫不猶豫地踏出每一步

I ain't got nothing left to be afraid (of)
因為我已經無所畏懼

I'm sold out
我已無法回頭

I'm no longer living
Just for myself
我已不再為自己而活

Running after Jesus
With my whole hear
我全心全意的跟隨著信仰

And now I'm ready to show
而我已準備好展示

I am sold out
我已奉獻所有

I'm sold out
我已無法回頭

With every single step that I take now
和我踏出的每一步

With every drop of blood
Left in my veins
與每滴在我血管奔騰的血液

I'm gonna be making it count
我將要讓一切實現

I am sold out
我無畏向前

-------------------------------------------------------------

基督教的搖滾樂團早已遍佈世界各地,今年(2023年)十月,台灣的佛教界辦了一場主題電子音樂派對「醒醒音樂節」,算是開啟了佛教在台灣以電子搖滾音樂傳教的先河。什麼時候輪到道教呢?我能做些什麼讓這件事在道教的傳道中發生呢?


這個網誌中的熱門文章

板橋港仔嘴 信仰 港仔嘴福德宮

蚊帳大使 凱薩琳

Qutux niqan 泰雅族的共食